SOK | ZLN |
středa 18.9.2024, 18:00
2. kolo
2. kolo
ZLN | CHO |
sobota 21.9.2024, 17:30
3. kolo
3. kolo
V | P | SK | B | ||||
1. | SOK | 1 | 0 | 0 | 0 | 3:2 | 3 |
2. | POR | 0 | 1 | 0 | 0 | 2:1 | 2 |
PRO | 0 | 1 | 0 | 0 | 2:1 | 2 | |
TRE | 0 | 1 | 0 | 0 | 2:1 | 2 | |
5. | CHO | 0 | 0 | 1 | 0 | 1:2 | 1 |
KOL | 0 | 0 | 1 | 0 | 1:2 | 1 | |
PCE | 0 | 0 | 1 | 0 | 1:2 | 1 | |
8. | FRM | 0 | 0 | 0 | 0 | 0:0 | 0 |
JIH | 0 | 0 | 0 | 0 | 0:0 | 0 | |
PRE | 0 | 0 | 0 | 0 | 0:0 | 0 | |
SLA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0:0 | 0 | |
VSE | 0 | 0 | 0 | 0 | 0:0 | 0 | |
ZLN | 0 | 0 | 0 | 0 | 0:0 | 0 | |
14. | LTM | 0 | 0 | 0 | 1 | 2:3 | 0 |
Můžete vyjmenovat faktory, které ovlivňují Redakci sportu České televize při volbě televizních přenosů z hokejové extraligy? Především je to vysílací smlouva, kterou si odsouhlasily samy kluby, a ta říká, že každý tým se musí objevit na obrazovce nejméně jednou doma, ale ne víc než dvakrát. Už to je velmi svazující podmínka, uvážíte-li, že máme 20 magazínů Buly v základní části. Mnoho omezení přináší jiný program arén, zejména těch nových. A pak je třeba sledovat určitou atraktivitu TV-utkání. Jak vysvětlíte zlínským fanouškům, že uvidí svůj tým na obrazovkách ČT jednou a například ti liberečtí budou mít podobnou možnost hned sedmkrát? TV-utkání na ČT4 nelze započítat vzhledem k tomu, že pokrytí digitálním signálem ještě není ani přes polovinu mapy republiky. Odečteme-li dva zápasy na ČT4, stále jsme na počtu pěti přímých přenosů pro Liberec. Základní omyl spočívá v tom, že Česká televize vysílá pro fanoušky jednotlivých klubů. Ale to je výrazná menšina těch, kteří se na hokejová utkání dívají. Pro lepší představu: na TV-utkání Zlína se dívá zhruba 90.000 diváků (což je mimochodem spíš horší výsledek posledních dvou sezon) - ale z nich lze za skutečné fanoušky počítat zhruba 3-5 tisíc lidí. Zbytek tvoří tzv. neutrální publikum. To je přesně ta drtivá většina, pro kterou vysíláme. Průzkumy diváckého zájmu jsou jednoznačné - a pro mnoho lidí kteří formulují své zájmy ve stylu "já platím, já chci vidět" jsou překvapující. Každý koncesionář má totiž hlas vyjádřený zlomkem 1/4.000.000. V zájmu ČT tedy je vybírat jen ty momentálně nejúspěšnější týmy a ty předkládat divácké obci? Nemáme jinou možnost, než vysílat to, co se většině diváků líbí, ať se Vám to zamlouvá nebo ne. Zvlášť dnes je to naléhavé, kdy sledovanost hokeje v televizi povážlivě stagnuje. U některých týmů prostě hledáme dobrého soupeře pro jejich "povinný domácí zápas" - a stane se, že na některé hosty to vyjde víckrát - viz na podzim Třinec. Je pro vysílání upřednostňován tým předvádějící líbivý hokej bez tabulkového úspěchu (v minulosti např. Třinec) nebo úspěšný tým, jehož hru mnozí fanoušci (ať už z důvodů jakýchkoliv) odsuzují jako nelíbivou a nehokejovou (tady to bude asi příklad Zlína)? Minulá léta jsou důležitá z hlediska zájmu o určitý klub. Protože i to je hledisko, které je důležité. Některé týmy prostě zajímají to většinové publikum víc, některé skoro vůbec. A musím Vás opravit: Zlín nepatří mezi ty týmy, jejichž hokej by se divákům nelíbil. Přesto ale Zlín na obrazovkách takřka neuvidíme. Pokud porovnáme počty přenosů nejvysílanějších týmů a právě Zlína nebo třeba Znojma (také pouze jeden zápas), někoho může napadnout, že má ČT vůči těmto klubům určitou averzi... Vyvozovat z výběru TV-utkání, který velmi respektuje aktuální úspěšnost klubů, že Redakce sportu má nějakou averzi vůči Zlínu nebo Znojmu je samozřejmě nesmyslné. Zlín byl například nejvysílanějším týmem sezony 2004-05, druhým nejvysílanějším o ročník dřív 2003-04 a na 3.-5.místě v počtu TV-utkání v sezoně 2005-06, tedy v těch ročnících, kdy Zlín předváděl dobrý hokej. To je na tým, "který nemáme v RS rádi", docela slušný výsledek, co říkáte? Příklady z minulých let jsou zajímavé, statistiku TV zápasů jsem nepočítal zpětně, zaujala mne letošní sezona - tu minulá léta přece nijak neovlivňují, ne? Letošní vysílací rozpis máte jistě hotový alespoň částečně před sezonou, jak v tu dobu můžete vědět, kdo bude hrát špatně a např. Zlín zařadíte do vysílání až ve 26. kole a mimo to ani jednou? Často je nasazení TV-utkání vynuceno podmínkami, o nichž jsem se zmínil. Před sezonou je TV-plán hotov jen velmi částečně, zhruba z poloviny. Bohužel kluby v tomhle nejsou s to vyjít vstříc našim záměrům. Nuže, milý čtenáři, udělej si obrázek sám. Na jednu stranu je pravda, že tabulkové postavení Zlína asi k obrazovkám diváka příliš neláká, podle mého názoru by se ale dalo vybrat hned několik soupeřů s nimiž žlutomodří pravidelně sehrávají výborné zápasy a stálo by za to je vysílat. ČT jistě nemá lehkou sitauci - podmínky si diktují kluby, termínová listina je v podstatě pro smích, v nových arénách dostávají přednost koncerty, skokani na motorkách a další atrakce, přesto si myslím, že by četnost vysílání jednotlivých týmů mohla (a měla) být vyrovnanější. Kdyby v ničem, tak alespoň v jednom je tato situace prospěšná – zlínští fanoušci nedostanou šanci sedět u televize a přijdou na hokej. A to hráče vždycky potěší. Ti se navíc mohou pochlubit skvělou bilancí - všechny své televizní zápasy vyhráli :-) Počty televizních utkání (ČT2 + ČT4) - odvysílaných i plánovaných k 7.1.2008
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||
Pro vložení komentáře musíte být přihlášen/a! | ||||||
Copyright ©2006 - 2024, | www.hfczlin.cz | info@hfczlin.cz
(generov no syst mem Webgolem za 0.8314 vte in)
Nepřihlášen/a
Do dalšího zápasu zbývá:
[SOK-ZLN, 18.9.2024, 18:00]
Je dobré taková mužstva jako Hradec porážet (254x)Proč Vsetín ano a Kometa ne? (145x)Uděláme peklo? (101x)Féroví Sparťani aneb Jak to vlastně bylo (78x)Přišel čas změnit tradici? Chceme znát váš názor! (62x)Zlínský klub má nové logo (44x)SPARTA PŘIZNALA UPLÁCENÍ! MÁME DŮKAZ! (42x)
Nepískejte, žádá nás kapitán Veselý. Vlach slibuje patřičné kroky (01.11.2015)Legendární zájezd do Pardubic (21.09.2006)MÁME PRVNÍ BODY KOMETY (26.09.2012)Jakub Sedláček: Vyhrát finále je to nejtěžší! (25.03.2007)Po letech znovu na Lapač!!! (15.10.2014)"Když jsem zasahoval, neviděl jsem vůbec nic," říká Kašík (14.09.2014)HFC Zlín pomohl dobré věci (12.03.2013)